• Betalen met Clubkaart van Sporting Krommenie

    Beste leden,

     

    Sporting Krommenie beschikt vanaf heden over de Clubkaart. Sinds we als club voor de veiligheid geen contant geld meer hebben, stuiten we op enkele praktische bezwaren. Kinderen konden voorheen met wat kleingeld bij de club terecht. Nu zouden ze een eigen bankpas of die van papa of mama mee moeten nemen. Veel kinderen hebben nog geen bankpas en de meeste ouders geven hun kinderen logischerwijs niet zomaar hun bankpas mee. Een ander nadeel van het pinnen is dat de (senioren)teams die een \'potje\' maken na de wedstrijd, niet meer hun contante geld in het daarvoor bestemde glas kunnen storten.

    De Clubkaart springt in op deze bezwaren. De Clubkaart kost €2,50. Dit bedrag geldt als borg, dus bij het inleveren van de kaart, krijgt u dit bedrag weer terug. De kaart moet gevuld worden met minimaal €1,-. Dit kan thuis via Ideal, maar dit kan ook bij de club zelf. Bij gebruikmaking van Ideal moet u zich wel eerst registreren, mocht u hierover nog niet beschikken.

    Op deze manier hoeven kinderen niet met grote bedragen of contact geld over straat. Daarnaast kunnen \'potjes\' nu digitaal worden gemaakt. Iedereen kan bij de kasse geld op de kaart storten of iedereen kan dat thuis al doen via Ideal. 

    Het zal in het begin best even wennen zijn, voor zowel de gebruikers van de kaart, als voor de mensen achter de kasse. Wij hopen dat de kaart u gaat helpen!

    Onderstaand vind u enkele gebruikershandleidingen:

    - Opwaarderen Clubkaart

    - Gebruik KNIP App

    - Gebruikershandleiding Kassa i.c.m. Clubkaart

    Met vriendelijke groet,

    Het Bestuur

     

  • Vragen en antwoorden over de Clubkaart

    Hoe werkt de kassa?

    Nieuwe kaart: kaart op de kaartlezer leggen met Sporting Kommenie logo naar boven. Op de kassa saldo aanslaan, daarna kaart en opwaarderen. Via de pin een bedrag van minimaal € 1,00 op de kaart zetten.

    Betalen: product aanslaan, betalen met kaart. Kaart op de kaartlezer leggen (met Sporting logo naar boven) en bedrag wordt afgetrokken.

    Voor de kaart wordt een bedrag van € 2,50 aan statiegeld in rekening gebracht. Bij inlevering van de kaart dient het rekeningnummer van degene die de kaart inlevert genoteerd te worden waarna de penningmeester het bedrag zal terug storten.

    Hoe werkt betalen met de Clubkaart?

    Voor de administratieve afhandeling heeft Sporting Krommenie een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubkaart.

    De Clubkaart is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze Clubkaart kun je bij Sporting Krommenie aan de bar afrekenen.

    Bij een Clubkaart betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubkaart op de kaartlezer van de kassa gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling.

    Hoe activeer ik mijn Club kaart?

    Voor je met de Sporting Krommenie Clubkaart kan betalen, dien je de Clubkaart te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

    Hoe kan ik saldo laden op mijn Clubkaart?

    Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDeal). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Clubkaart gezet. Om je Clubkaart via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl Voor de eerste keer registeren van de kaart waarna via iDeal de kaart kan worden opgewaardeerd door de stappen in het programma te volgen.

    Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?

    Nee, met het tegoed op je Clubkaard kan alleen bij Sporting Krommenie worden afgerekend.

    Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?

    Saldo wat op de Clubkaart staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap of inlevering van de kaart.

    Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?

    Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm aan de klantkant getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt de barmedewerker ook vragen om op "Saldo" te drukken en de pas op de kassalezer te leggen. Het saldo wordt dan getoond.

    Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?

    Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester, Email: penningmeester@sportingkrommenie.nl

    Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?

    Blokkeer je Clubkaart zo snel mogelijk. Dat kan alleen als de kaart is geregistreerd. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubkaart.